fryser ihjäl!

hejsan hoppsan! sitter och håller på att för frysa, ändå är det inte så himla kallt.
mamma fryser då inte ett dugg , hon måste då va knäpp.. <3
idag har ja då varit och ridit charlie, först så var det sol så jag skritta ut på en liten väg/stig och nadja följde.. :)
sen så gick ja och mötte carro vid ridbanan och jag trava/skritta och galopperade lite med han, han var lite på hugget kände ja!
sen så tog carro fram cavaletti hinder och ett litet hinder , ungefär som ett skutthinder.
och så skulle ja galoppera med han över dom alla bommarna/hindrerna.. och då såklart börjar det spöregna..
och charlie vägrar galoppera och bara står och skuttar till höger och vänster. fast jag verkligen tog i med piskan och försökte verkligen få fram honom, och han bara stog still, men efter 1-3 minuter så fick ja fram honom i trav på en volt .. och sen trava ja över en bomm och då fattade han galopp, och det ösregnade fortfarande, verkligen kallt och äckligt.
så jag var tvungen att cykla med nadja med blöta kläder! :'D
svin varmt, absolut.. eller så inte? :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0